duminică, 10 octombrie 2010

Timp ștrengar...

O mare parte din viață ne-o petrecem făcând planuri, scheme, prezicând cu multă convingere ce vom face la un moment dat...Nu sunt rare momentele în care acestea sunt date peste cap și ne trezim în situații total opuse celor prevăzute sau planificate. Găsisem pe un blog două întrebări: 1. Ce făceai acum un an? 2. Ce făceai acum 10 ani?

Acum un an ieșeam dintr-un ”plan” pe care mi-l făcusem și pe care nu-l mai recunoșteam sau nu-l mai doream. Rezultatele erau nefavorabile pentru toti cei implicați, cred, pentru mine cu siguranță. Când ne facem niște planuri bine puse la punct, în care credem foarte tare, iar apoi descoperim că nu este ceea ce ne dorim, luăm cu greu decizia de a ne îndepărta de acea schemă, complicată în aparență, pentru că planurile ne dau stabilitate, presupun reguli, obiective, activități... Însă de multe ori regulile se schimbă, obiectivele se modifică, în timp ce activitățile rămân aceleași. Amânăm luarea unei decizii, ne fixăm termene-limită pentru a rezolva o problemă, o întoarcem pe toate fațetele posibile, o gândim, o analizăm, o fărâmițăm în mii de idei și ajungem să o bagatelizăm. Până când? Până ce avem curajul să fim sinceri cu noi înșine și luăm în calcul prezentul și viitorul, nu doar trecutul.

Ce-am făcut în ultimul an? Am învățat despre mine mai mult decât am învățat în toată viața mea. Am luat decizii, unele bune, altele care mi-au dovedit că uneori e bine să avem răbdare, însă, de cele mai multe ori, să ne ascultăm...inima. Am învățat să mă apăr...și de cerșetorul de la colț de stradă, și de directorul postat în fotoliul său de gheață. Am descoperit ce înseamnă să te doară sufletul, fizic... Dar ”timpul le rezolvă pe toate”! Da, pentru că timpul îți oferă posibilitatea să descoperi, să alegi...tu alegi dacă o faci într-un timp mai scurt sau nu.

Acum 10 ani chinuiam un coleg care îndrăznise J să-și lase mâinile conduse de hormonii ce-i invadau corpul. Acum încerc să nu-mi dezvălui metodele sadice prin care l-am potolit pe individ elevelor mele care se simt neputincioase în fața altor mâini, acelorași hormoni. În urmă cu 10 ani visam să le ofer celor dragi recompensa pentru anii în care m-au protejat, încă lucrez la asta J. Același plan, doar că sunt alte reguli și alte activități, însă același obiectiv. Acum 10 ani începeam să mă descopăr altfel, să încep să afirm că ”sunt ca un diamant neșlefuit”J, asta da stimă de sine. Am păstrat-o ;). Acum 10 ani îmi era teamă că nu voi fi iubită niciodată, acum...că voi ajunge să nu mai pot iubi J(cred că peste 10 ani voi râde de gândul ăsta, la fel cum râd de cel de acum 10 ani). Acum 10 ani îmi construiam căsuțe prin copaci, acum mă străduiesc să îmi construiesc una pe pământ. Acum 10 ani mi-era teamă să vorbesc în fața altora, acum turui întreaga zi. Acum 10 ani mă vedeam plină de contradicții, acum văd contradicția ca un pas spre empatie și toleranță. Peste alți 10 ani...Nu știu, planurile se modifică...eu...eu probabil voi ”șlefui” în continuare!J Azi?Azi sărbătoresc!

Tu ce făceai acum un an? Și acum 10 ani?


13 comentarii:

  1. - Anul trecut pe vremea asta eram super entuziast ca "evadam" de acasa si incepeam un proiect nou intr-un alt oras. Imi lausem viata in maine, cum se spune.

    - Acum 10 ani... hm... faceam sport, mult sport, invatam de 8-9, si teme.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Kiwi: Curajos si frumos!:)

    RăspundețiȘtergere
  3. @Roxana: Ma bucur ca sarbatoresti :)

    Acum 10 ani..Cred ca e ram prin clasa a 7-a si inca ma bucuram de copilarie.

    Acum un an imi doream foarte mult un lucru, care s-a si intamplat cam o luna mai tarziu. Aparent planul a iesit cum am vrut, doar ca m-am implicat mai mult decat mi-am propus.

    Acum as putea spune ca invatat sa nu mai fac atat de multe planuri si sa fac mai des apel la spontaneitate. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. @Alexandra: Mersi. Si eu ma bucur ca pot sa o fac:)

    Cred ca aceasta e solutia...fara prea multe planuri. Eventual cateva scheme in linii mari... pentru a nu ne rataci printre dorinte :)

    RăspundețiȘtergere
  5. :) Ma gandeam daca se potriveste, nefiind tocmai o aniversare, dar cred ca da. Mersi frumos!

    RăspundețiȘtergere
  6. Butterfly19:16

    Acum 10 ani....eram un copil inocent care nu cunostea iubirea...durerea...suferinta.Traiam intr-o lume numai a mea in care eram fericita.Nu cunosteam "capcanele" vietii si nu imi pasa de nimic.
    Acum un an...am invatat ca viata nu e chiar asa roz,am invatat sa am mai multa incredere in mine si sa lupt pentru ceea ce vreau sa am.
    Azi...azi inca mai invat ceea ce nu am invatat acum 10 ani si acum un an...
    O seara faina sa ai...

    RăspundețiȘtergere
  7. @Butterfly: Multumesc pentru ca ai trecut pe aici.:)
    O zi perfecta!

    RăspundețiȘtergere
  8. stilul imi place, coerent, se leaga ideile, destul de pragmatice, suficient de poetice. dar par egoiste la fel cum par si persoanele de mai sus care le astept la consiliere pentru formarea responsabilitatii si a altruismului.

    RăspundețiȘtergere
  9. @Multumesc pentru critica, Mister L.R.

    Ma intreb de ce ne vezi atat de egoisti...
    Te invit sa ne raspunzi, astora egoisti, ce faceai acum un an si acum 10 ani. Sa vedem o lectie de altruism si responsabilitate ;)

    RăspundețiȘtergere
  10. Se potriveste Roxi, se potriveste. Si-apoi se apropie si aniversarea dupa cate vad eu in stele.

    Acum 10 ani ma sarutam cu doua fete pe o bancutza in parc. Si dadeam toti banii pe Dunhill si Busuioaca de Bohotin. Si forjam o dacie cu 140. Si tot atunci am primit papucii pt prima oara - fost incredibil, nu credeam ca e posibil sa patesc EU asa ceva.

    RăspundețiȘtergere
  11. @Bogdan: Ai dreptate ;)

    Pai, cred si eu ca ti s-au dat papucii. Cu doua?!? Pe aceeasi bancutza? :)) Bad boy!
    Sau poate asta e altruismul la care se referea L.R.. Tu erai darnic, nu-i asa? :))

    RăspundețiȘtergere