luni, 7 iunie 2010

Privire în trecut: pas spre viitor!

Ce înseamnă bătrânii noștri astăzi? Ce ar trebui să însemne? Dacă am realiza cât de important este trecutul pentru un viitor prosper i-am respecta mai mult?
Uitarea face parte din viața fiecăruia, însă cât avem dreptul să uităm? De ce preferăm victimizarea în schimbul asumării unor experiențe trăite, fie acestea și nefericite? Ne permite oare Uitarea să pășim în Viitor? Avem oare dreptul să uităm?
De ce încercăm întodeuna să ascundem că ”suntem în budă”? De ce am încetat să împărtășim până și experiențele plăcute? Când am devenit atât de egoiști?
Trecutul poporului român este fără îndoială unul nefericit, dar oare nu asumarea acestui trecut, asumarea greșelilor din trecut ne poate salva de un prezent la fel sau poate și mai incert și nelăudabil? Nu asumarea greșelilor și mai întâi de toate cunoașterea lor ne poate ajuta să pășim mai încrezători în viitorul ce ne apare în față? Acceptarea trecutului este un pas spre vindecare. Împărtășirea experiențelor din trecut împiedică repetarea acelorași greșeli. Uitarea istoriei, fie ea personală, fie colectivă, duce inevitabil la involuție.
De ce nu mai avem răbdare să ne ascultăm bătrânii? De ce nu îi privim ca pe niște enciclopedii vii ce vin din trecutul pe care unii dintre noi nu l-am trăit? De unde vine dezinteresul acesta pentru tot ce înseamnă istorie, fie vorba și de istoria recentă? Nu e vorba aici de istorie în sens general, ci de suma experiențelor trăite de ai noștri, de ai lor și unele trăite chiar de noi.
Haideți să privim spre trecut, spre batrânii noștri care ne creează legătura cu acesta, să ne asumăm greșelile, experiențele, să le recunoaștem ca făcând parte din viața noastră...pentru a fi pregătiți pentru viitorul ce vine în grabă și el și pentru a-l înțelege!

2 comentarii:

  1. Draga Roxana,

    Ti-am vizitat blogul dupa cererea de prietenie de pe toateblogurile.ro

    Am ramas impresionat de gandurile pe care le-ai transpus.

    Mi-as fi dorit si inca imi doresc sa ai un profil mai complex. "Vizualizati profilul meu complet" e pus sus, la vedere, inseamna ca vrei sa fi cunoscuta sau cel putin citita. Asa ca te rog... daca nu pentru restu.. fa-o pentru mine. Scrie ce pasiuni ai, ce faci in timpul liber, la ce facultate studiezi, ce animale ai etc

    Astept optiunea sa ma abonez la blogul tau prin email, astept sa iti scoti consola aia de sus de la bloger, astept sa iti pui la punct blogul si astept cu nerabdare gandurile tale.

    Pana data viitoare... te salut.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru aprecieri si mai ales pentru sugestii. Intentionam sa imi imbunatatesc aspectul blogului, dar am tot amanat. Ma pun la treaba ;)
    O zi perfecta!

    RăspundețiȘtergere